תפירה אישית בעקבות קורות חיים

חוויה שלא ידעתם שקיימת עבורכם- ואחרי שתהיו בה- לא תוכלו לשכוח אותה....

משהו שלא דמיינתם- ויכול לגרום לחוויה חד פעמית לאדם החוגג יום הולדת, או למשפחה הלומדת את עברה, או לזוג החוגג יום נישואים.
סיור המורכב מתחנות חיים פרטיות, המשולבות גם בתחנות
משמעותיות- היסטוריות של המקום בו אנחנו נמצאים.
שילוב של סיפור המסגרת- המקרו, עם הסיפור האישי- המיקרו.
(העובדה שאני עוסקת בכתיבת ספרי ביוגרפיה, כבר כמעט 20 שנים נותנת לי סוג של יתרון בשיח ובתחקיר)

הדגמה חלקית-
אברהם חוגג יום הולדת עגול. האירוע יהיה בהפתעה (לא מחוייב), ערכנו תחקיר מקדים. ראיינו את חבריו לבית הספר, את בני משפחתו, את המדריכים מתנועת הנוער. בררנו איפה שיחק כל יום כדורסל, ושמענו על התעלולים שהוא היה עושה לבעל המכולת ולעוד אנשים בשכונה. ועוד ועוד אירועים מילדותו.
נפגשנו עם המשפחה והחברים ליד בית ילדותו- ברקע התנגנו שירים נוסטלגיים (זו ילדותי השנייה, בית אבי, או שיר ספציפי שהוא מאוד אוהב, או ששרו בבית הוריו) הצגנו תמונות מוגדלות מהאלבום המשפחתי ובהן בין השאר אותו הבית, בגרסתו לפני כחמישים שנים. סיפרנו על אביו ועל אמו- מהיכן הגיעו לארץ, על האווירה בבית, החיינו את ריחות הבישולים, ואת ריח עוגת השמרים הקבועה של אימו בשישי בצהרים.
משם הגענו לעץ ענק העומד בקרבת מקום. חברים סיפרו לנו שהם נהגו כצעירים מאוד, להחביא סיגריות בתוך הגזע… הובלנו אותו, ואכן נמצאו סיגריות…. שם אחרי שסיפרתי על תעלוליו, חבר שמלווה אותו מאז, הוסיף עוד קוריוז….
מגיעים למיקומה של המכולת (עכשיו זו חנות מחשבים), שאולי היו רושמים בה בהקפה, ואברהם היה קונה בה כל יום, חצי לחם קימל… פינת הרחוב, בה הוא הציע חברות לזיוה, בכיתה ו'….
שיר רומנטי- מאותם הימים יושמע ברקע….נכנסנו לרחבת בית הכנסת בו חגג בר מצווה, לפני כך וכך שנים. הנכדים שלו, שהיו מוכנים לכך מראש, וזרקו עליו סוכריות טופי. משחזרים את העלייה לתורה שלו בגיל שלש עשרה. תמונה שלו מהאירוע תוצג, והוא בעצמו יוסיף את הזיכרונות שלו, מהחוויה הזו.
לאורך המסלול- כל משתתף מחזיק שירון- ובכל תחנה מושמע שיר רלבנטי למקום, או לאדם. בכל תחנה מוצגות תמונות מוגדלות של האזור, מימים עברו. ההדרכה משלבת סיפור המקום, עם כל התכנים האישיים/ משפחתיים שנאספו בתחקיר. לעתים נעצור בקיוסק לשתות גזוז, או נלך לצרכניית הקיבוץ, לקנות ארטיקים לכל הנוכחים. אפשר לשלב מתנות קטנות וסימליות, לאורך הדרך, אפשר לשלב צילום של תעודות בית הספר, כשמגיעים לביקור בו….
השמיים הם הגבול.
הסיור/ טיול יכול להיות בכל מקום על המפה, ונבנה מתוך תיאום עם מזמיניו.

לפרטים נוספים והזמנות: