כל העולם מאפו

מתחילים את המסלול ברחוב פרוג תל אביב

רחוב פרוג תל אביב

דרך סיפור חייה של שולמית לפיד לבית גלעדי שגדלה בילדותה, ברחוב מאפו 15 בתל- אביב, ניפגש עם דמויות, תפישות עולם, ואירועים כפי שהם מוזכרים בספרה- תוך כדי הקראת קטעים רלבנטיים מתוכו. שיעורי הבלט השבועיים, הקונצרט של אנשי הרחוב, ושאר דברים שאפיינו את חיי העולים החדשים של תל אביב בשנות השלושים והארבעים. בהמשך הדרך, ברחוב מאפו 10 נתוודע אל משפחת למברגר סבא וסבתא שלי, משפחת רבנים שהשתייכה לאגודת ישראל, ונדבר על השווה והשונה בין שתי המשפחות, שהכירו זו את זו. דמויות נוספות מהרחוב עליהן נדבר: שפרינצק יו״ר הכנסת הראשונה, פרופסור אבנשטיין, הצייר זריצקי ועוד.
הסיפור האישי יפתח צוהר לימים שבהם תל אביב גדלה והתפתחה, על שלל מרכיביה. בניהם תרבות בתי הקפה, חיסרון הכיס, "עברי דבר עברית", מלחמות מבית ומבחוץ, ובעיקר הרוח המיוחדת של תושבי העיר הקטנה שהגיעו מקצוות העולם, וכוננו בה עולם חדש.

סוג מסלול

עונה בשנה

מתאים ל
,

רמת קושי

אורך מסלול

שפות

לפרטים נוספים והזמנות:

כל הזכויות שמורות ליפעת אביצדק קלפה

טיול בתוספת נגיעות אישיות, פרסונליזציה, והקשרים. 
יכול לעבוד עם כל אחד מההצעות הטיולים הקיימות שלי 
יכול להתאים ליום הולדת, מסיבת פרישה, או טיול גיבוש למקום עבודה.

אני אוספת לפני הטיול פרטים על האיש או האנשים המדוברים,
ואז במהלך הסיור, אני מדברת על הקשרים וקשרים בין הסיפור שאנחנו מספרים, לאדם המדובר.
מוסיף עניין, וקישור אישי למסלול
(העובדה שאני עוסקת בכתיבת ספרי ביוגרפיה, כבר כמעט 20 שנים נותנת לי סוג של יתרון בשיח ובתחקיר)-

מדברים על דיזינגוף והחזון הלאומי שלו, והחתירה שלו להגשמת החלומות, ואז מדברים על אריאל שעוזב את תפקידו בחברה, ועל החזון שלו בחייו, ואיך שהוא חתר להגשמתו.

מדברים על הספורט בחיי אריק איינשטיין, שומעים את השיר "אמרו לו", ואז מספרים איך חייה של שירה, כלת יום ההולדת, סובבים מסביב למגרש הכדורסל.