כי משרונה תצא הגאולה

מתחילים את המסלול ברחבת הסינמטק רחוב הארבעה תל אביב

רחבת הסינמטק רחוב הארבעה תל אביב

ציונות, נהנתנות, נאציזם, תרבות ושימור- הכל בכפיפה אחת. נהלך במתחם המשומר הגדול ביותר בישראל , פארק שימור ייחודי במינו ובהיקפו. נדבר על כת הטמפלרים הגרמנית, הגעתם לארץ, מורשתם, חיי היומיום שלהם, ואחריתם. נדבר גם על הבריטים, בן גוריון, המוסד הישראלי, חיל האוויר, וצה״ל שישבו אף הם באותו המתחם. כל כך הרבה מחפשיי גאולה, וכולם מתנקזים למרחב אחד. עם פריסת כל השכבות ההיסטוריות השונות של המתחם, אי אפשר יהיה להימנע מהגעה אל ההווה. נדבר על תרבות השימור ומאבקי שימור בישראל, ועל הטכניקות השונות בתחום. נראה שימור חיצוני, ושימור פנימי, ובעיקר ננסה להבחין בשימושים השונים של המבנים לעתיד.                                                                          אפשרויות מומלצות בתוספת תשלום סימלי הן כניסה למרכז המבקרים, בית הבד, והמנהרה התת קרקעית, במקום. ייתכן רק במידה ושעות הפתיחה, יהיו תואמות את זמן הסיור.

סוג מסלול

עונה בשנה

רמת קושי

אורך מסלול

לפרטים נוספים והזמנות:

כל הזכויות שמורות ליפעת אביצדק קלפה

טיול בתוספת נגיעות אישיות, פרסונליזציה, והקשרים. 
יכול לעבוד עם כל אחד מההצעות הטיולים הקיימות שלי 
יכול להתאים ליום הולדת, מסיבת פרישה, או טיול גיבוש למקום עבודה.

אני אוספת לפני הטיול פרטים על האיש או האנשים המדוברים,
ואז במהלך הסיור, אני מדברת על הקשרים וקשרים בין הסיפור שאנחנו מספרים, לאדם המדובר.
מוסיף עניין, וקישור אישי למסלול
(העובדה שאני עוסקת בכתיבת ספרי ביוגרפיה, כבר כמעט 20 שנים נותנת לי סוג של יתרון בשיח ובתחקיר)-

מדברים על דיזינגוף והחזון הלאומי שלו, והחתירה שלו להגשמת החלומות, ואז מדברים על אריאל שעוזב את תפקידו בחברה, ועל החזון שלו בחייו, ואיך שהוא חתר להגשמתו.

מדברים על הספורט בחיי אריק איינשטיין, שומעים את השיר "אמרו לו", ואז מספרים איך חייה של שירה, כלת יום ההולדת, סובבים מסביב למגרש הכדורסל.